Van peuter tot puber
Ieder kind heeft recht op geluk. Soms kunnen ze daarbij best een beetje hulp gebruiken.
Het zoeken naar een oplossing is voor mij belangrijker dan het analyseren van het probleem. Samen met het kind ga ik op zoek naar de hulpbronnen die naar de oplossing leiden.
We doen dit door met elkaar te praten of spelenderwijs (tekenen, rollenspel, beweging, visualisatie).
Gedurende de behandeling vindt bewustwording en verwerking plaats en leert het kind nieuwe vaardigheden.
Het kind krijgt een positiever zelfbeeld en zit lekkerder in zijn vel.
Om een kind adequate hulp te verlenen vind ik een integrale aanpak belangrijk.
Dit betekent dat het gezin en de school (met goedkeuring van de ouders) worden betrokken bij het begeleidingsproces. Want wanneer veranderingen, die tijdens de therapie worden ingezet, ook thuis en op school worden voortgezet gaat het sneller weer goed met het kind.
Aanmelden
Met uw hulpvraag kunt u telefonisch of via de mail contact met mij opnemen. Ik bespreek met u de hulpvraag en wanneer u besluit om een begeleidingstraject in te gaan stuur ik een intakeformulier toe. Dit is een uitgebreide vragenlijst die mij een beeld geeft over de ontwikkeling van uw kind.
Vervolgens vindt er een intakegesprek plaats met beide ouders.
Ook in geval van een scheiding vind ik het belangrijk om beide ouders, bij voorkeur samen, te spreken om een compleet beeld te krijgen van de leefwereld van het kind.
Wanneer we beiden een goed gevoel over het intake gesprek hebben, ga ik met uw kind aan de slag. Dit zijn meestal sessies zonder ouders erbij maar soms is een ouder-kind sessie gewenst. Indien nodig neem ik contact op met de school voor een observatie in de klas. Dit gaat altijd in overleg met de ouders.
Het aantal behandelingen is afhankelijk van de aard van het probleem en de begin situatie van het kind.